onsdag den 9. november 2011

Hvad jeg skulle have hørt på Bogmessen 2011 i Forum, hvis jeg ellers....

Jeg tror ikke jeg orker/har lyst til/overhovedet kan tage på det årlige Bogforum d. 11-13. november. Det plejer i forvejen at være en stor udfordring for både mit stresscenter og for den klaustrofobi, som jeg ellers normalt ikke lider af, men i år har også et endnu ikke helet operationsar og en krop fuld af antibiotika som ekstra modstandere af mit besøg. Hvis jeg skulle have været af sted, var der nogle få begivenheder og boder, som jeg kunne have haft lyst til at stifte nærmere bekendtskab med. I kronologisk rækkefølge:
Fredag d. 11:
Finn Slumstrup
Kl.12 ville mit program have startet med et sammenstød: Kirsten Thorup fortæller nemlig om sin Tilfældets gud, men samtidig er Finn Slumstrup i stolen om bogen Jazz i Danmark om dansk jazz i perioden 1950-2010. 12.30 taler Lone Hørslev om Sorg og camping, og 13.20 taler Mathilde Walter Clark (Grumme historier) i samtale med Liselotte Wiemer. Kl. 14 er det så Peter Øvig Knudsen, der er på med Hippie, og så kunne jeg nok have nået en lille pause inden Trisse Gejl og hendes Siden blev det for pænt kl. 15.15 og Beate Grimsrud (nordisk rådprisvinder med En dåre fri) kl. 15.30. Kl. 17.15 ville dagens sidste indslag for mit vedkommende være Lars Saabye Christensen, der taler om den meget morsomme Bernhard Hvals fortalelser.
Lørdag d. 12:
Karin Alvtegen
Igen ville mit litterære gedemarked være gået i gang kl. 12 med at høre svenskeren Karin Alvtegen fortælle om sin nye, En sandsynlig historie. Den glæder jeg mig til at læse. Ellers ville jeg have hørt Susanne Staun om Hilsen fra Rexville på samme tid. Kl. 13 var der Jonas T. Bengtsson (Et eventyr) og derefter først kl. 15 Sofi Oksanen, som jeg er sikker på har noget interessant at sige om Stalins køer, selv om det snart er en ti år gammel bog, som først i år er kommet på dansk.
Søndag d. 13:
Einar Már Guðmundsson
Søndag ville jeg have stået lidt friere, da mange af forfatterne her er gentagelser fra de to andre dage, eller jeg kunne have planlagt tidsmæssigt lidt mere stramt, så punkterne var kommet til at passe. Og der er i det hele taget ikke så meget tilbage til mig - og slet ikke skønlitteratur. Kl 14 fortæller Einar Már Guðmundsson om sin bog om Island nu og her, Bankstræde nr. O, og kl 15 er Bo Lidegaard i samtale med Søren Mørch om BL's En fortælling om Danmark i det 20. århundrede.
Du kan se det samlede program for Bogforum 2011 her.

10. november: Så ka' det jo godt være man alligevel skulle ta' derhen... Jeg har i  hvert fald i en konkurrence hos forlaget Hovedland vundet to billetter til messen, som kom med posten i dag. Så jeg skal da lige hen på Stand 34 og sige tak...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar