torsdag den 18. marts 2010

Arturo Pérez-Reverte: Bataljemaleren, 2010

Jeg ved s'gu ikke rigtig, hvad der galt... Nu har jeg læst halvdelen af "Bataljemaleren", og jeg synes ikke, at enten den eller jeg kommer nogen vegne. Jeg har en fornemmelse af, at det ikke er bogen, som jeg skal læse lige nu. Den er velskrevet, den har en interessant historie, den har en meget spændende dialog, og den gør sig nogen betragtninger over begreberne krig og ansvar, som er temmelig tankeprovokerende.
Men jeg kan ikke rigtig med den. Efter kun 70-80 sider syntes jeg, at det mere har været pligt end lyst, der har drevet min læsning af den. Det er en bog, jeg gerne tager op senere, hvor jeg måske er lidt mere "in the mood", men lige nu hiver jeg bogmærket ud og strækker gevær...
(Originaltitel: El pintor de batallas, 2006)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar