mandag den 22. februar 2010

Nick Hornby: High fidelity, 1997

High Fidelity kommer nok ikke på min Top20 over bøger læst nogensinde, nok heller ikke på min Top10 over bøger læst i 2010, men den har gode chancer for at komme på min Top5 over bøger om min generations narcissistiske og nørdede mænd, der er ikke er til at rokke ud over 20-årsalderens selvoptagne kærligheds- og sexfrusterede liv, der bare står og står i samme stampe!
Masser af gode iagttagelser, der rammer mig og mine kønsfæller, skrevet enormt veloplagt, og som rammer et sprog og en tænkemåde (desværre), jeg kan/kunne genkende hos både mig og andre mænd, der er født der i begyndelsen og midten af 60'erne...

(Originaltitel: High fidelity, 1995)
***1/2

Læs også min anmeldelse af Nick Hornbys Juliet, nøgen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar